דין דיאגנוסטיקה - חטיבת הסוכרת - פחמימה היא פשוט פחמימה

שירות לקוחות
04-6175390

אתר לצוותים הרפואיים
www.accu-chek.com/hcp

פחמימה היא פשוט פחמימה

נכתב ע"י: שיר אקרלינג | שלישי, 01 יולי 2014
עודכן לאחרונה: שלישי, 08 יולי 2014

היא לא תמיד כל כך תמימה

בתקופת הדינוזאורים, רופאים באמת האמינו שאם סוכרתיים יפסיקו לאכול מתוקים, הם יוכלו לשלוט ברמות הסוכר. היום אנחנו יודעים שמרבית מוצרי המזון שאנו אוכלים, פסטה, סוכריות, תפוח אדמה מכילים פחמימות וגורמים לעלייה ברמות הסוכר.

רגע של רצינות, כאשר אנו מנסים לתפוס שליטה ברמות הסוכר שלנו מה ההבדל בין פסטה, סוכרייה או פרוסת לחם לבן?

פחמימה היא פשוט פחמימה

1. הגוף שלנו לא ממש יודע להבדיל במקור הפחמימות. 15 גרם מסוכרייה יכולים להעלות את רמות הסוכר כמו 15 גרם מפסטה. אבל..

2. סוגים שונים של פחמימות נספגים ומתפרקים בזמנים שונים בגופנו. זה הרעיון המרכזי מאחורי אינדקס גליקמי. בנוסף, אכילת סיבים, חלבונים או שומנים יחד עם הפחמימות יעכבו את ספיגת הפחמימות בגוף. זאת הסיבה שפחמימות המגיעות מקמחים מלאים כדוגמא, יתפרקו לאט יותר מאשר פחמימות מאורז או מקמח לבן. מכאן, אם נאכל פסטה מקמח מלא בשילוב עם חזה עוף, הסבירות שתהיה קפיצה מהירה ברמות הסוכר תהיה נמוכה לעומת אכילת סוכרייה שתעלה במהירות את רמות הסוכר.

3. מזונות עם סוכרים כדוגמת עוגות, עוגיות או ממתקים לרוב מלאים בשומנים וחסרים את המרכיבים התזונתיים והויטמינים שגופנו שצריך. הם גם לא ימלאו אותנו, לכן אם תאכלו עוגות או מוצרים דומים במהלך היום סביר, להניח שרמות הסוכר יעלו מעלה אך לא תהיו שבעים.

4. למתוקים ישנה תכונה לגרום לנו לאכול יותר. אכילת מספר מועט של קוביות שוקולד לא אמורה להוות בעיה כל עוד זה נעשה במידה, ולא גורם לנו לחסל את כל החפיסה.

שתף את הכתבה!
הכתבה עזרה לך? השפיע עליך? דרג אותה!
(2 הצבעות)
9727 צפיות

הכתבות המעניינות ביותר

השתתף בדיון!

רוצה להישאר מעודכן? לקבל למייל את הכתבות הכי מעניינות? הירשם עכשיו לרשימת התפוצה שלנו! Invalid Input Invalid Input Invalid Input