דין דיאגנוסטיקה - חטיבת הסוכרת - סוכרת ופעילות גופנית

שירות לקוחות
04-6175390

אתר לצוותים הרפואיים
www.accu-chek.com/hcp

סוכרת ופעילות גופנית

נכתב ע"י: שיר אקרלינג | רביעי, 08 אוקטובר 2014
עודכן לאחרונה: רביעי, 08 אוקטובר 2014

ביצוע פעילות גופנית באופן שגרתי מפחית את הסיכונים להתפתחות סוכרת מסוג 2. מעבר להפחתת הסיכון להתפתחות המחלה, מהווה הפעילות הגופנית חלק בלתי נפרד מהטיפול בסוכרת נעורים וסוכרת מסוג 2 כאשר מטרת הפעילות משתנה בהתאם לסוג הסוכרת.

להלן ההבדלים:

פעילות גופנית וסוכרת נעורים

כאשר מדובר על סוכרת נעורים, מטרת הפעילות הגופנית היא לאזן את רמות הסוכר בדם, אך הטיפול באמצעות פעילות גופנית אינו מקובל על כל הדעות שכן במהלך האימון ואחריו עשויות רמות הסוכר בדם לעלות ולרדת באופן קיצוני. כמובן שתוצאה זו אינה רצויה. מכיוון שהיכולת לווסת את רמות הסוכר בדם בזמן האימון משתנה בין חולה לחולה, עשויה הפעילות הגופנית לסייע לחלק מהחולים ובעיקר לאלו אשר אינם סובלים מהיפוגליקמיה (מצב בו רמות הסוכר בדם נמוכות באופן קיצוני. כתוצאה מכך, עלולות מערכות הגוף להיפגע, לרבות המוח אשר צורך גלוקוז רב). כמו כן, מפחיתה הפעילות הגופנית את הסיכון לפתח מחלות כלי דם ומחלות לב. כמובן שיש לנטר את רמות הגלוקוז בדם, לאכול בצורה בריאה, להשתמש באינסולין ולהקפיד על המינונים כך שיתאימו לפעילות הספורטיבית. יש לציין כי קיימים אתלטים אשר התחרו למרות שהיו חולים בסוכרת נעורים. נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון היא שאחת התופעות של המחלה הינה אובדן תחושה ברגליים. כמו כן, עשויה להתפתח בעיה באספקת הדם לרגליים ולכן יש להשתמש בנעליים מתאימות ולקבל טיפול מניעתי לכף רגל סוכרתית.

פעילות גופנית וסוכרת סוג 2

במקרים של סוכרת מסוג 2 ישנה חשיבות רבה לביצוע פעילות גופנית שכן היא מסייעת למטופלים לאזן את רמות הסוכר בדם. הבעיה של חולים בסוכרת מסוג 2 היא שגופם מגיב לאינסולין באופן שאינו תקין (בניגוד לסוכרת נעורים בה הגוף אינו מייצר אינסולין). הפעילות הגופנית מסייעת בתהליך כניסת הגלוקוז לתאי הגוף, דבר אשר משפר את המצב עד מאוד. הפעילות הגופנית המומלצת הינה ביצוע אימונים אנאירוביים ואימונים אירוביים כגון: הליכה (מומלץ לגרוב גרביים נוחות בכדי לשמור על זרימת הדם בכפות הרגליים), ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה, משחקים בקבוצות כגון: טניס, כדורסל וכדורגל ועוד. כמו כן, עשויה הפעילות הגופנית להשפיע לחיוב על הליפידים בדם וייתכן והחולה יוכל להפחית את מינוני האינסולין.

כמה פעמים מומלץ להתאמן במהלך השבוע ?

ההמלצה לחולי סוכרת היא להתאמן כ- 4 פעמים בשבוע כאשר כל אימון נמשך כ- 40-50 דקות . במידה וההתחלה קשה מידי, ניתן להתחיל בפחות אימונים ולבצע אימונים קלים כאשר המטרה היא להגיע ל – 4 אימונים קשים יותר בהמשך.

לסיכום

ניתן לומר כי הפעילות הגופנית יכולה לשפר את מצבם של חולי סוכרת נעורים וכי היא חשובה ביותר עבור חולים בסוכרת מסוג 2 .

שתף את הכתבה!
הכתבה עזרה לך? השפיע עליך? דרג אותה!
(1 הצבעות)
8578 צפיות

הכתבות המעניינות ביותר

השתתף בדיון!

רוצה להישאר מעודכן? לקבל למייל את הכתבות הכי מעניינות? הירשם עכשיו לרשימת התפוצה שלנו! Invalid Input Invalid Input Invalid Input